FANDOM

Herb Kurowa KurówPoland
Ģerbonis
Kurova
Valsts Polija
Vojevodiste Ļubļinas vojevodiste
Apriņķis Pulavu apriņķis
Dibināta 1386. (?) gadā
Kļuva par pilsētu laika posmā no 1431. līdz 1442. gadam
Kļuva par ciemu 1870. gadā
Iedzīvotāji 2 764 (30.06.2017)
Platība 11,33 km²
Iedzīvotāju blīvums 244/km²
Augstums vjl 157 m
Koordinātas 51°24′0″N 22°11′0″E
Pasta indekss 24-170
Laika josla CET (UTC+1), vasaras laiks: CEST (UTC+2)

Kurova (poļu: Kurów, izrunā: [ˈkuruf]) ir ciems un tāda paša nosaukuma gminas centrs Polijas austrumos. Ciems atrodas Pulavu apriņķī, Ļubļinas vojevodistē. Kurova ir Polijas bijušā prezidenta Vojceha Jaruzeļska dzimtais ciems. 2013. gadā Kurovā dzīvoja 2870 iedzīvotāji.

VēstureEdytuj

Kurova dibināta 1386. gadā. Laika posmā no 1431. līdz 1442. gadam tā ieguva Magdeburgas tiesības. Veidojās kā ādas apstrādes centrs. 16. gadsimtā kļuva par vienu no kalvinisma centriem. Pēc Polijas dalīšanām 1795. gadā Kurova tika iekļauta Austrijas sastāvā, 1809. gadā — Varšavas hercogistē, bet 1815. gadā — Kongresa Polijā. Pēc Janvāra sacelšanās 1870. gadā zaudēja pilsētas tiesības. Otrā pasaules kara sākumā Polijas kampaņas laikā 1939. gada 9. septembrī Kurovu bombardēja Vācijas gaisa spēki Luftwaffe. Pēc Polijas okupēšanas vācieši pilsētā izveidoja divas koncentrācijas nometnes. 1942. gadā tika izveidots arī geto. Daudzi Kurovas iedzīvotāji šajā laikā bija iesaistījušies partizāņu karā.

Kurova bāzējas amatieru futbola klubs "Garbarnia", kas spēlē Ļubļinas vojevodistes futbola asociācijas rīkotā čempionātā. Vēl ciematā ir izbūvēts tenisa korts.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki