FANDOM

UWAGA: Ta strona dotyczy miejscowości Kozi Las w gminie Kurów. Inna miejscowość w Polsce o tej nazwie leży w gminie Gródek.
Gmina Kurow

Mapa sołectw gminy Kurów

Kozi Las
Województwo lubelskie
Powiat puławski
Gmina Kurów
Sołectwo Dęba
Kod TERYT 1023813

Kozi Las - osada leśna leżąca w północno-zachodniej części sołectwa Dęba, w gminie Kurów, w powiecie puławskim, w województwie lubelskim.

Kozi BórEdytuj

Kozi Bór (w I połowie XX wieku jako Kozibór) - obszar chronionego krajobrazu o powierzchni 128,20 km², utworzony w 1989 roku na terenie części trzech obecnych powiatów (puławskiego, lubartowskiego, lubelskiego) województwa lubelskiego. Obszar obejmuje gminy: Żyrzyn (sołectwa: Wola Osińska, Kotliny, Zagrody, Żyrzyn), gmina Końskowola (Sielce), Kurów (Dęba, Bronisławka, Wólka Nowodworska, Szumów, Kurów, Barłogi, Kłoda, Zastawie, Łąkoć), Abramów (Glinnik, Abramów, Michałówka), Markuszów (Bobowiska, Wólka Kątna), Garbów (Wola Przybysławska), Kamionka (Amelin, Kolonia Starościn, Starościn, Stanisławów Duży, Syry). Pod względem podziału organizacyjnego Lasów Państwowych, leśnictwo Kozi Bór należy do Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie, nadleśnictwa Puławy, obrębu Żyrzyn. Nie ma stałej ludności oprócz nielicznych rodzin leśników.

Gmina KurówEdytuj

Obszar chronionego krajobrazu Kozi Bór w gminie Kurów leży na terenie gruntów sołectw Dęba, Bronisławka, Wólka Nowodworska, Szumów, Kurów, Barłogi, Kłoda, Zastawie i Łąkoć, w borze bierze swój początek Zagłówka. Powierzchnia rezerwatu w gminie wynosi 10,64 km². W 1947 roku na terenie rezerwatu leżącego w granicach gminy Kurów mieszkało 8 osób.

Rzeźba terenu, fauna i floraEdytuj

Na terenie Koziego Boru, stanowiącego własność Skarbu Państwa, przeważa krajobraz równinny. Duża część powierzchni to bory mieszane i świeże bory z dębem bezszypułkowym, bory bagienne, świetliste dąbrowy, zbiorowiska gradowe, olsy i łęgi. Obok kompleksów leśnych i zarostowych występują duże powierzchnie łąk oraz niewiele torfowisk. W Kozim Borze występuje także kilka rzadkich gatunków nietoperzy.

Sąsiednie miejscowościEdytuj

  • Kotliny (gmina Żyrzyn)
  • Bronisławka
  • Dęba
  • Chrząchówek (gmina Końskowola)
  • Sielce (gmina Końskowola)

Herb Kurowa Gmina Kurów
Barłogi - Bronisławka - Brzozowa Gać - Buchałowice - Choszczów - Chrząchów - Dęba - Józefów - Klementowice - Kłoda - Kozi Las - KURÓW - Łąkoć - Łopatki - Marianka
Olesin - Paluchów - Pępów - Płonki - Posiołek - Szumów - Węgielnica - Wólka Nowodworska - Wygoda - Zastawie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki